Ocena

0

0 głosujących



Pozycja na BGG: 670
Ocena na BGG 7.63 / 100 (1174 głosów)

51. Stan: Nowa Era

Historia ludzkości rozpoczyna się od nowa. Witaj u świtu Nowej Ery! W trzydzieści lat po zniszczeniu Stanów Zjednoczonych bronią masowego rażenie pięć frakcji stanie do wojny by zdominować pozostałych i rządzić tym, co jeszcze z ludzi zostało. Stan 51 to gra karciana w postapokaliptycznym klimacie Neuroshimy, ze sprawną mechaniką, mnogością możliwości i strategii! Stan 51 to przygoda dla 2 do 5 graczy, która skończy się zwycięstwem osoby, która w jakimkolwiek momencie zdobędzie 33 lub więcej punktów zwycięstwa. Po wylosowaniu Frakcji (dobierają do niej odpowiednie komponenty), którą będziemy dowodzić, gracze otrzymują po 4 karty i rozpoczynamy rozgrywkę! Tura dzieli się na kilka etapów (wykonywanych naprzemiennie przez uczestników), a pierwszym z nich jest tak zwane Wypatrywanie. Z talii zakrytych kart dociągamy 5 i kładziemy je na stole awersami do góry i dociągamy po jednej karcie odkrytej i jeden z talii. W taki sposób, przybywa nam kart na ręce (tak, jakbyśmy zwiększyli zasięg znanego nam terenu). Kolejnym etapem jest faza Produkcji, tutaj Karty Bazy, zagrane wcześniej karty Lokacji i podpisane umowy przynoszą nam korzyści- robotników, żetony kontaktów, surowce i punkty zwycięstwa. Teraz przechodzimy do najważniejszej fazy- Akcji. Tutaj gracze mogą zagrywać karty Lokacji z ręki (jeśli pozwalają na to żetony kontaktów), wysyłać robotników do pracy w swoich bądź cudzych Lokacjach, niszczyć (swoje, bądź innych Lokacje), odbudowywać, nawiązywać umowy, dociągać karty z talii… mogą wiele, jeśli oczywiście pozwala nam na to zasób żetonów, surowców i robotników. Świetnym rozwiązaniem jest to, że jedną kartę Lokacji można zagrać na 3 sposoby- najechać i jednorazowo dostać surowce, podpisać z nią umowę, lub podpiąć lokację do bazy i mieć ją na własność! Wszystko w zależności od posiadanych ilości żetonów kontaktu. Prawdziwy popis strategii, odzwierciedlenie surowych warunków życia w Stanie 51, to postapokalipytczna gratka. Jeśli wszyscy po wykonaniu Akcji spasują, przechodzimy do Podliczania Punktów Zwycięstwa z Kart Bazy i podłączonych Lokacji. Po rozliczeniu naszych Akcji, przesuwamy znacznik na torze punktacji i jeśli nikt nie zyskał 33 punktów, czyścimy obszar gry- odrzucamy niewykorzystane surowce (uwaga! Surowce się nie kumulują!), robotnicy wracają do bazy- a gracz z żetonem Pierwszeństwa, przekazuje go osobie po lewej i rozpoczynamy kolejną turę. Czy podniesiesz Stany Zjednoczone z kolan? Czy wprowadzisz resztki ludzkości w Nową Erę? Czy Twoi podopieczni będą mogli spokojnie spać w Stanie 51? Co przyniesie Nowa Era jeśli to Tobie przyjdzie stanąć na czele Ocalałych? A może nie dane Ci będzie dożyć świtu Nowej Ery… Niezawodne uniwersum Neuroshimy, prawdziwe emocje związane z rozpaczliwymi próbami przetrwania- doskonale odzwierciedla gra Stan 5! Warto przetrwać by zagrać!

Producent Portal
Gatunek Gra karciana, Rozbudowa miasta, Ekonomiczna, Science Fiction
Mechaniki Dociąganie kart , Zarządzanie ręką , Różne zdolności graczy
Wiek gracza
(wg producenta)
(wg graczy)

od 10 lat
brak ocen
Liczba graczy
(wg producenta)
(wg graczy)

od 2 do 5
brak ocen
Czas gry
(wg producenta)
(wg graczy)

od 35 min. do 95 min.
brak ocen
Nazwa oryginalna The New Era
Wydanie polskie Tak
Instrukcja polska Tak
Rok premiery 2011
Rok wydania
Autor Ignacy Trzewiczek
Złożoność
(wg graczy)

brak ocen
Musisz być zalogowany aby ocenić grę

Komentarze użytkowników: