Trzeci Podkowiański Festiwal Historycznych Gier Planszowych

Start:
Koniec:
Lokalizacja:

Musisz być zalogowany by dołączyć do Eventu

Ilość graczy biorących udział / limit miejsc:

Jesteś znudzony tradycyjnym spędzaniem wolnego czasu przed komputerem czy telewizorem?! Brakuje Ci pomysłu na ciekawe zajęcie?!

Kolejna odsłona Podkowiańskiego Festiwalu Gier Historycznych wychodzi naprzeciw Twoim oczekiwaniom!

Podkowiańskie Liceum Ogólnokształcące nr 60 zaprasza na III Podkowiański Festiwal Historycznych Gier Planszowych. Zabawę organizujemy w piątek 15 września, w godzinach 13.00-17.00, dla mieszkańców Podkowy Leśnej i okolic, z okazji stulecia utworzenia Armii Polskiej we Francji (Błękitnej Armii), 80. rocznicy podniesienia bandery na legendarnym niszczycielu ORP „Błyskawica” oraz 75. rocznicy przekształcenia Związku Walki Zbrojnej w Armię Krajową. Zapraszamy reprezentacje szkół (podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych) oraz wszystkich zainteresowanych najnowszą historią Polski. Wstęp wolny (przy tworzeniu się kolejek do gier, przewidujemy zastosowanie systemu kartkowego). 
Przed liceum będą czekać na Was stoliki z historycznymi grami planszowymi i karcianymi (m.in. Awans, 111, 303, ZnajZnak, ZnajZnak Monte Cassino, ZnajZnak Sport, Kolejka, Reglamentacja), które będą obsługiwać przeszkoleni instruktorzy. Dodatkowo będzie można obejrzeć wystawę IPN „Jarocin w obiektywie bezpieki" oraz film dokumentalny na ten temat. 
Do 15 września można testować jedną z gier (ZnajZnak Sport) w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Poli Gojawiczyńskiej (ul. Błońska 50). Szczegóły i aktualności na stronie www.wiewiory.edu.pl oraz na fanpage'u festiwalu. Zapraszamy

Do jakich gier Was zapraszamy?: 

Kolejka – to gra, która przenosi nas w lata 80-te XX wieku. Zadaniem gracza jest „zrobienie zakupów” wg przyporządkowanej listy. Zadanie nie jest łatwe, bowiem gra w swoim założeniu ma odzwierciedlać realia robienia zakupów w Polsce przed ’89 rokiem. Gracz wysyła swoją rodzinę (pięć pionków) do poszczególnych sklepów gdzie ustawiają się w kolejce. Wykonanie zakupów utrudnia fakt, że gracz nigdy nie wie czy w danym sklepie znajduje się poszukiwany przez niego towar. Gra obfituje w interakcje między pionkami. Zdarzają się „przepychanki”, niektóre „osoby” są uprzywilejowane np. matka z dzieckiem na ręku (oznacza pierwszeństwo w sprawunkach). W sklepach znajdziemy m. in. ocet, radiomagnetofon, syfon, wodę kolońską – Przemysławka, czy buty Relaksy – rzeczy charakterystyczne dla okresu PRL-u. Gra z pewnością przypadnie do gustu ludziom, pamiętającym lata 80-te oraz młodzieży. 

Reglamentacja- Cofacie się do czasów PRL, by zimą 1983 roku powalczyć o dodatkowe kartki na mięso, cukier i inne dobra. Waszym zadaniem jest zrobienie zakupów przed zapowiedzianą wizytą gości. Niestety towar w sklepie jest reglamentowany, a kartki z przydziału często nie odpowiadają temu, co musicie kupić. Potrzebne kupony reglamentacyjne mają za to inni. Szybko orientujecie się, że sukces zależy od sprawnego wymieniania się kartkami z graczami stojącymi w kolejce. Musicie się jednak śpieszyć, bo sklepowa zaraz dopije herbatę i zacznie sprzedawać.


Gry „111" i „303" pozwalają w niebanalny i atrakcyjny sposób przyswajać wiedzę z zakresu chwalebnych dokonań polskiego lotnictwa.

„111" jest planszową grą historyczną przeznaczoną dla dwóch osób. Jej akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 eskadra myśliwska.

„303" jest szybką wojenną grą planszową dla dwóch osób. Jeden z graczy dowodzi RAF broniącym Wielkiej Brytanii, a drugi atakuje niemieckim Luftwaffe. Zadaniem lotnictwa Trzeciej Rzeszy jest zbombardowanie Londynu, a celem lotnictwa alianckiego powstrzymać.

Obie gry to okazja do dobrej zabawy nie tylko dla chłopców! Gry przeznaczone są dla dzieci od lat 10.
Oraz: Pamięć 39, Polak Mały, Znaj Znak, Znak Znak Monte Cassino czy Znaj Znak Sport

Zapraszamy reprezentacje szkół (podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne ), oraz wszystkich zainteresowanych.

BEZ OGRANICZENIA WIEKU- WSTĘP DARMOWY.